Jaki powinien być prąd ładowania?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kugel12
    Classic
    • 2007
    • 31

    Jaki powinien być prąd ładowania?

    Zamieszczone przez futer
    Zamieszczone przez
    mi sie udało ...wymieniłem sprzęgło ...jaki masz przebieg?..bo moze sie okazać że do tej ceny bedziesz sobie jezcze musiał dodać koszt koła dwumasowego
    Mam przejechane 167kkm
    no to szykuj sie jeszcze na dwumase o ile nie była wymieniana.....niestety podwoi to koszty :?
  • gisama
    Ambiente
    • 2006
    • 118

    #2
    Jaki powinien być prąd ładowania?

    Zamontowałem przed chwilą nową Centra Futura 75/760. Zmierzyłem domowym miernikiem prąd: spoczynkowy pokazało 12.98 V, a ładowania (tj. przy włączonym silniku) 15,6 V. W instrucjcji jest napisane, że prąd ładowania winien wynosić 14,0 - 14,4 V. Poprzedni akumulator służył prawdobodobnie tylko 1 rok (samochód niedawno kupiłem), w serwisie był za słaby, aby poddać się testowi (zweryfikowałem to u znajomego - potwierdził), stąd zakup nowego. Nie chciałbym jednak, abym musiał po 1 roku wymieniać na nowy (280zł!!!!).

    [ Dodano: Pon 14 Sie, 06 18:42 ]
    Doczytałem sie, że chodzi o napięcie ładowania (a nie prąd) i powinno być nie większe niż 14,4 V. Czy ktoś może wie jaka jest przyczyna, że u mnie jest 15,6V?
    Pzdr Mariusz
    ________________
    1,9 TDI L&K 2000r

    Komentarz

    • RomanS
      Elegance
      • 2004
      • 804

      #3
      gisama, napięciem steruje regulator napięcia w alternatorze (zblokowany ze szczotkotrzymaczem). Różne egzemplarze trochę się od siebie różnią (w sensie zakresu regulacji). Nienaprawialne, możesz wymienić na nowy.

      Aha, możesz też jeździć na światłach i np. włączyć radio albo ogrzewanie tylnej szyby itp. :wink:
      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

      Komentarz

      • gisama
        Ambiente
        • 2006
        • 118

        #4
        Włączyłem climatronic, radio, ogrzewanie szyby, podgrzewanie foteli praz światła a napięcie spadło z 15,6 do 15,4 V. W sobotę pojadę do elektryka, nurtuje mnie tylko to czy przez te parę dni nic mi sie nie stanie z nowym aku, czy nie powinienem włożyc z powrotem stary?
        Pzdr Mariusz
        ________________
        1,9 TDI L&K 2000r

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #5
          dla spokojności włóż stary . w razie nawet jakiejkolwiek reklamacji będą drążyć temat prądu ładowania w aucie. Kolega miał ten sam problem w "ferdzi" (jak pieszczotliwie nazywa swoją ferozę) - przez tydzień czasu prawie zarżnął akumulator.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3777
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Zamieszczone przez huwe
            dla spokojności włóż stary :!:
            do wymiany regulator napiecia (element nierozbieralny-wraz ze szczotkami,w alternatorze).
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • gisama
              Ambiente
              • 2006
              • 118

              #7
              Wymiana regulatora napięcia!

              Czy Ktoś może samodzielnie wymieniał regulator. jeżeli tak to poproszę o kilka wskazówek. Jaki jest koszt regulatora?
              Pzdr Mariusz
              ________________
              1,9 TDI L&K 2000r

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3777
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                -gisama- Zajrzyj do Auto Świat nr 33 z 14.08.06r. str.32 , cena chyba kilkadziesiąt zł.
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #9
                  Re: Jaki powinien być prąd ładowania?

                  Zamieszczone przez gisama
                  ....15,6 V. ..
                  Czy masz sprawny miernik? Może sprawdź innym miernikiem.
                  Takie napięcie (nie prąd) może zabić akumulator przy dłuższej eksploatacji, poprzepalać żarówki itp a co gorsze może być zabójcze dla elektroniki. Radzę nie jeździć z takim napięciem.
                  Jeśli chodzi o wymianę regulatora to jeśli jest tak samo jak w Golfie II to wymiana jest banalna. Wykręcasz z alternatora regulator ze szczotkami i wkręcasz nowe.
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz

                  • gisama
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 118

                    #10
                    Dzięki za sugestie. Ponieważ nie miałem żadnych problemów typu przepalone żarówki postanowiłem zmierzyć napięcie ładowania innym miernikiem. I okazało się, że wynosi 14,2 V. Przyczyną wadliwego wskazania mojego miernika prawdobodobnie jest słaba bateria. Po założenieu nowej bateri zmierzyłem napięcie tej starej, ma 6,2 V, a powinno być 9 V. Już mi się niechce sprawdzać ładowania w samochodzie moim miernikiem z nową bateryjką, ale pewnie okazie się, że jest oki. Tak, że dzieki za sugestię, jednak co forum to forum - czyli co 2 głowy to nie jedna!
                    Pzdr Mariusz
                    ________________
                    1,9 TDI L&K 2000r

                    Komentarz

                    Pracuję...